در هفته اول مهاجمان اغلب تیم‌ها درخشش قابل توجهی داشتند، البته منهای پرسپولیس که زوج خط حمله‌اش هیچ تاثیری بر نتیجه مسابقه نداشتند.

آرمان رمضانی

همشهری آنلاین- هفته اول از فصل جدید لیگ برتر ایران با درخشش مهاجمان و گلزنی اغلب آنها آغاز شد. اولین گل فصل را مجید علیاری در ثانیه44 اولین بازی زد. مهاجم ذوب‌آهن که فصل گذشته 4گل زده بود، فصل جدید را باشکوه آغاز کرد و قبل از پایان یافتن سلام‌وعلیک گزارشگر مسابقه، دروازه پرسپولیسی‌ها را باز کرد. علیاری علاوه بر پست مهاجم، در پست هافبک هجومی هم بازی می‌کند اما اغلب گل‌هایش را زمانی می‌زند که به عنوان نوک‌حمله به کار گرفته می‌شود. او روی پرتاب اوت بلند قریشی در همان اولین دقیقه، زننده اولین گل این فصل و خالق یکی از جالب‌ترین گل‌های لیگ برتر ایران شد. در این مسابقه زوج خط حمله پرسپولیس یعنی آل‌کثیر و علیپور در گلزنی ناکام بودند اما یک روز بعد، سایر مهاجمان مطرح لیگ با گل وارد شدند تا لااقل در میان تیم‌های مدعی فقط پرسپولیس باشد که حسرت گل نزدن مهاجمانش را می‌چشد. استقلال در غیاب بلانکو و خریدهای خارجی جدیدش، تنها مهاجمی که در اختیار داشت یعنی آرمان رمضانی را به زمین فرستاد و همین بازیکن اولین گل فصل جدید آبی‌ها را زد. جالب اینکه آرمان هم ضربه سر قبل از گل را زد و هم روی دفع ناقص مدافع حریف توانست با پای راست دروازه قزوینی‌ها را باز کند. به نوعی شاید بتوان هم گل و هم پاس گل را در این صحنه به نام آرمان استقلالی‌ها نوشت.

تراکتور هم یک مهاجم کروات را با نظر اسکوچیچ به خدمت گرفته و خیلی امیدوار است که این مهاجم قاتل، بتواند از برترین گلزنان لیگ جدید باشد. تومیسلاو اشترکالی در اولین مسابقه‌اش 3شوت زد که یکی از آنها داخل چارچوب بود و همان یکی تبدیل به گل شد. او برای ثبت اولین گلش در لیگ ایران نیم ساعت هم صبر نکرد و حدود 20دقیقه بعد از گل حسین‌زاده زننده دومین گل فصل تراکتور شد. همزمان با این مسابقه، کیلومترها دورتر یعنی در اصفهان هم تیم سپاهان با گلزنی مهاجم آماده این روزهایش لیگ برتر را آغاز کرد. کاوه رضایی که در بازی‌های پیش‌فصل بهترین عمکلرد را داشته و کاملا روی فرم است در همان نیمه اول به گل رسید اما این گل توسط داوران و ظاهرا به اشتباه مردود اعلام شد. کاوه تا نیمه دوم صبر کرد و بالاخره در اوایل این نیمه با یک ضربه پنالتی خودش و تیمش را به گل رساند. در سپاهان این روزها رضا اسدی به‌شدت مورد کم‌توجهی مورایس قرار گرفته و روی نیمکت می‌نشیند. بعد از رفتن مغانلو و نیمکت‌نشین شدن اسدی، حالا فرصت به کاوه رسیده تا برای سپاهان گل بزند. اسدی در یه ربع پایانی به زمین رفت که یک تک‌به‌تک را از دست داد و همان توپ در برگشت توسط شکاری تبدیل به گل شد.

همزمان، در قائمشهر نیز تیم فولاد با تک‌گل مهاجم جدیدش مقابل میزبان به برتری رسید. یحیی گل‌محمدی خط حمله تیمش را به زوج محمدجواد محمدی و محمدرضا سلیمانی سپرد که هر دوی آنها امسال به فولاد پیوسته‌اند و اتفاقا انتقال هر دوی آنها توسط تیم نساجی غیرقانونی شمرده شده و مورد شکایت قرار گرفته است. در این بین، سلیمانی با ثبت تک‌گل بازی و همچنین کسب نمره 7.78 از سایت متریکا خودش را به عنوان برترین بازیکن مسابقه و یکی از بهترین‌های هفته اول معرفی کرد.

کد خبر 875049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha